Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Glokalizace na příkladu HBO Česká republika
Uhlík, Dominik ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Křemen, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem konvergence médií a zejména prostorové konvergence médií. Konvergence médií nás provází každý den prakticky na každém kroku. Její hlavní rozmach přišel s érou digitalizace a Webu 2.0. Dotýká se technologií, přístupu publika k mediálním obsahům, zprostředkovává jejich reakce směrem k mediálním obsahům a umožňuje tak těsnější soužití producentů a uživatelů médií a jejich obsahů. Globalizace pak jako projev prostorové konvergence díky digitalizaci pronikla právě také do mediálního světa. Jedním z trendů globalizace je pak její částečný opak - glokalizace, spojení slov globální a lokální. Glokalizce pak popisuje stav, kdy producent, působící na globálním trhu a distribuující svou tvorbu jednotně na různé světové trhy, vynakládá prostředky na tvorbu v jednotlivých lokálních oblastech. Tato práce se zaměřuje na jednu takovou společnost, a to na komerční televizní stanici HBO původem z USA fungující na principu měsíčního předplatného. Ta distribuuje svou tvorbu prostřednictvím svých dceřiných společností v Jižní Americe, Evropě a Asii. Na těchto trzích pak vzniká i lokální tvorba. Nejinak tomu je v České republice. Na základě interních dat společnosti HBO Europe s.r.o. analyzuji, zda výroba lokálního obsahu může být pro tuto společnost rentabilní. Analyzovanými...
Nákupní chování s ohledem na lokální produkci
FUČÍKOVÁ, Michaela
Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů včetně faktorů, které ovlivňují spotřební chování. Dále je zde vysvětlený pojem lokální produkce a formy nákupu lokálních produktů. Praktická část obsahuje výsledky šetření, které ukazují pohledy a názory českých spotřebitelů. Na základě těchto výsledků jsou vytvořena doporučení pro české producenty a obchodníky.
Prosazování místní potravinářské produkce ve školím stravování
HÁLOVÁ, Jiřina
V teoretické části popisuji místní produkci, přímé a nepřímé distribuční cesty, trendy ve školním stravování, historii, legislativu, zpracování biopotravin, jejich označování, získávání certifikátů a jednotlivé výhody a nevýhody prodeje. Praktická část práce se zaměřena na vyhodnocení výsledků realizovaného dotazníkového šetření ve vybraných školních stravovacích zařízeních v Jihočeském kraji. V rámci dotazníkového šetření byla vyhodnocována spotřeba potravin, postupy zpracování potravin (čerstvé, mražené, polotovary), podíl sezónních a nesezónních potravin a podíl druhů masa. Analýza je součástí projektu UMBESA, který se snaží prosadit a zvýšit regionální, biopotraviny a čerstvé sezónní potraviny ve stravovacích zařízeních.
Značka kvality Regionální potravina jako nástroj podpory lokální produkce
Kubíková, Klára ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Pešková, Jitka (oponent)
Lokální potraviny se prosazují na českém potravinářském trhu. Práce se zaměřuje na značku kvality Regionální potravina jako na nástroj podpory lokální produkce. Práce sleduje záměr ověřit, zda certifikace lokálních výrobků značkou kvality Regionální potravina přispívá k podpoře lokální produkce potravin. Byla provedena analýza projektu Ministerstva zemědělství ČR Regionální potravina v Ústeckém kraji, která je jako zpětná vazba příspěvkem k problematice lokální produkce potravin z pohledu spotřebitelů a producentů. Dotazníkové šetření mezi spotřebiteli Ústeckého kraje a výrobci regionálních potravin certifikovaných značkou Regionální potravina odhalilo, že polovina respondentů lokální potraviny vědomě kupuje, oceňuje kvalitu a jasný původ potravin. Značka kvality Regionální potravina spotřebitele oslovila, motivuje je k nákupu regionálních potravin a tím přispívá k podpoře domácích výrobců lokálních potravin. Podařilo se prokázat, že značka kvality Regionální potravina, jako nástroj podpory regionální produkce, skutečně k podpoře lokálních výrobců přispívá. Vzhledem k závěrům šetření a přístupu spotřebitelů k regionální produkci by bylo na místě zvážit, zda by zvýhodnění formou certifikace a propagace, kterou značka Regionální potravina nabízí, nemohlo být dostupné širšímu okruhu výrobců, kteří splňují požadavky na kvalitu a jasný původ potravin.
Analýza efektivního využívání místní produkce, tvorba sítí a prosazení na trhu.
MELOUN, Martin
Práce je zaměřena na vytvoření seznamu nejvýznamnějších dodavatelů surovin z okresu Jindřichův Hradec, kteří jsou, anebo by mohli být dodavateli do školních jídelen v tomto regionu a následné podpoření uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin ve školských stravovacích zařízeních v Jihočeském kraji, zejména v okrese Jindřichův Hradec. Dále na možnosti využití programů podporujících vytvoření sítě dodavatelsko-odběratelských vztahů včetně vyhodnocení faktorů ovlivňujících vznik vztahů, jejich udržitelnost a efektivnost. Z informací od oslovených vedoucích školních jídelen vyplynulo, že k vyššímu odběru místních potravin jim chybí často informace o místních dodavatelích. Tento požadavek by mohl plnit program "Produktová mapa" (seznamy místních dodavatelů a školních jídelen) z projektu "Chutná Hezky.Jihočesky" za podmínky, že v ní bude zaregistrováno dostatečné množství místních dodavatelů. Z výsledků vyplynulo, že dosud registraci provedli pouze 3 dodavatelé z 52 zařazených do sestaveného seznamu, což představuje 6 %. Podpořením zaregistrování do tohoto projektu by došlo k naplnění požadavku vedoucích školních jídelen k snadno přístupnému a ucelenému přehledu místních dodavatelů i cíle projektu "Chutná Hezky.Jihočesky", kterým je vyšší uplatnění zejména čerstvých a sezónních potravin z místní produkce v jihočeských školních jídelnách.
Formy regionální kooperace z pohledu podpory produkce
KŘIŠŤANOVÁ, Milena
Cílem bakalářské práce {\clqq}Formy regionální kooperace z pohledu podpory produkce`` je analýza vybrané formy regionální kooperace a vymezení jejího potenciálu v oblasti podpory místní produkce. Pro svou práci jsem si vybrala místní akční skupinu s názvem MAS Vltava, o. s., která se nachází v jižních Čechách. Práce se skládá ze dvou částí. První částí je literární rešerše, kde se nacházejí teoretické informace o základních pojmech, jež v práci používám. Po této kapitole následuje stručné představení metodického přístupu. Druhá analytická část práce se zabývá charakteristikou konkrétní místní akční skupiny. Hlavním úkolem analytické části práce bylo zhodnocení formulovaných hypotéz. Poslední kapitoly jsou věnovány vyhodnocení získaných informací a formulování závěrů. Analýza primárních i sekundárních údajů ukázala snahu místní akční skupiny podporovat místní výrobce a všeobecně přispívat k rozvoji regionu, ve kterém tato místní akční skupina působí. Místní akční skupina je schopna podporovat místní podnikatele, a to jak členy, tak i nečleny.
Formy regionální kooperace z pohledu podpory produkce
TROCHTOVÁ, Ivana
Cílem bakalářské práce {\clq}qFormy regionální kooperace z pohledu podpory produkce`` je analýza vybrané formy regionální kooperace a vymezení jejího potenciálu v oblasti podpory místní produkce. Pro svou práci jsem si vybrala místní akční skupinu s celým názvem Občanské sdružení {\clq}qCHANCE IN NATURE {--} LOCAL ACTION GROUP``, která se nachází v jižních Čechách. Po všeobecném úvodu druhá kapitola seznamuje se základním teoretickým fundamentem řešené problematiky. Po této kapitole následuje stručné představení metodického přístupu a charakteristika konkrétní místní akční skupiny. Hlavním úkolem analytické části práce bylo zhodnocení formulovaných hypotéz a zodpovězení stanovené výzkumné otázky. V páté se zabývám výzkumnou otázkou, zda existuje vztah mezi činností místní akční skupiny a rozvojem regionu a poslední kapitoly jsou věnovány vyhodnocení získaných informací a formulování závěrů. Analýza primárních i sekundárních údajů ukázala existující snahu místní akční skupiny podporovat místní výrobce, resp. místní produkci a všeobecně přispívat k rozvoji regionu, ve kterém tato místní akční skupina působí. I přesto, že podnikatelská členská základna místní akční skupiny není příliš početná, je místí akční skupina schopna podporovat místní podnikatele, a to jak členy, tak i nečleny. Příklad této konkrétní akční skupiny ukázal na potenciál takových sdružení v podpoře regionálního rozvoje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.